Teknolojik gelişmelerin etkisi sonucu yaygınlaşan internet sayesinde kullanıcı sayısı bir hayli artmış durumda. Tabi bu durumdan etkilenen sadece insanlar değil elbette. Pazarlama olanağını en iyi şekilde yansıtan interneti ürünlerini ve hizmetlerini satmak için kullanan büyük küçük pek çok şirket de bu etkileşim içerisinde yer alıyor. Çünkü internet üzerinden belli kitlelere ulaşmak klasik yöntemlerden daha kolay ve daha az masraflı. Üstelik hedefe ulaşmanızda oldukça etkili bir yöntem ve hata payı çok az. Marka adını dünya genelinde duyurmak isteyen firmalar sosyal medyanın tüm nimetlerinden faydalanarak bu işi başarıyor. Sosyal medya marka yönetimi konusunda uzmanlaşanlar tarafından alınan yardımlarla doğru ve kesin işler yapan işletmeler bu durumdan çok memnun.
Sosyal medya marka yönetimi konusunda destek alan en önemli sektörlerden birisi turizm sektörü. İnternet kullanımının ve sosyal medyanın en etkili olduğu alanlardan biri olması bunun sebeplerinden. Mesela tatil için bir yere gideceksiniz ve kendi bütçenize ve standartlarınıza uygun bir otel arıyorsunuz. Yeri belirlediniz ancak otele daha karar vermediyseniz mutlaka sosyal medya araçlarını kullanarak bir araştırma yaparsınız. Pek çok site gezer pek çok isim öğrenir ve markalarına bakarsınız. İşte bu noktada karar vermenizi etkileyen sosyal medya araçları size en uygun oteli bulmanızda yardımcı olacaktır. Ya da diyelim ki uçakla veya bir otobüs şirketiyle seyahat etmek istiyorsunuz. Bu konuda da yine marka ön plana çıkar ve tercih edeceğiniz firmayı seçmeden önce yine sosyal medya araçlarından yardım alırsınız. Marka önemlidir ancak markanın doğru ve etkili bir şekilde hedeflediği kitleye ulaşabilmesini sağlamak da bir o kadar önemlidir.
Sosyal medya marka yönetiminin etkili olabileceği bir başka sektör otomotiv sektörüdür. Süreklilik arz eden, sürekli değişen ve gelişen bu sektör, kullanıcılarının istek ve önerilerine göre kendini sürekli yenilemektedir. Oldukça büyük bir pazar payına sahip olmasının yanı sıra bir o kadar da büyük rekabet ortamının bulunması sebebiyle markasını büyük kitlelere duyurmak isteyen firmalar yine sosyal medya araçlarından yardım alıyorlar. Araba almadan önce büyük bir araştırma içine giren şahıslar sosyal medyada yapılan yorumları, geri dönüşümleri takip ederek bu tür bilgilere değer veriyorlar. Bir aracın tam olarak hangi özellikleri olduğu, ne tür avantajlar sağladığı üretici firmalar sayesinde müşterilere her ayrıntısıyla tanıtılıyor elbette ancak müşteriler daha önce kullanan kişilerin düşüncelerini daha çok önemsiyor.
Sosyal medya marka yönetiminin önemi her alanda ön planda tabi. Bu örnekleri çoğaltmamız mümkün ancak vurgulamak istediğimiz şey aslında markanın önemi ve sosyal medyanın olanakları. Bunun farkında olan firmalar hangi işle uğraşırlarsa uğraşsınlar hangi ürünü veya hizmeti satıyor olurlarsa olsun mutlaka sosyal medyanın olanaklarından faydalanmak zorunda olduklarını biliyorlar. Markalarının sahip olduğu özellikleri doğru bir biçimde etkili olarak, globalleşen dünyada büyük bir rekabet ortamında en ön sıralarda yer almasını sağlamak için bunu yapmak zorundalar. Ne kadar kolay görünse de aslında çok zor bir iş ama azmeden, doğru işler yapan, kalitesine güvenen her firma bu aşamaları kolaylıkla geçerek istediği insan potansiyelini yakalamayı başarıyor. Reklam da bu işin büyük bir parçası tabi. Doğru bir reklamla ulaşabileceğiniz her insan bir müşteri olacak, hedeflediğiniz kitlenin yanı sıra faklı kitleler de elde edebileceksiniz. İnternet ortamında doğru bir konumlandırma yapıldığında ise çok fazla bir çaba sarf etmeden ve istediğiniz ürünü istediğiniz kişiye en kolay yoldan pazarlayabileceksiniz.