Dijital medya planlamadan bahsetmeden önce değinmemiz gereken bir konu var o da pazarlama. Kısaca bahsetmek gerekirse pazarlama, satışa sunulan bir ürün veya hizmetin, firmalar tarafından hedeflenen kitlelere en iyi şekilde ulaşmasını sağlamak için yapılan çalışmaların tümüdür. Pazarlama gerçekleştirmek de eskiden olduğu gibi günümüzde de büyük bir önem arz ediyor. Her firmanın hedeflediği kitle farklı olsa da ulaşmada kullandığı araçlar neredeyse aynı. Dijital platformlar. Büyük bir insan potansiyeline sahip olan sosyal medya kanalları ile pazarlama yapmanız oldukça kolay hale geldi. İşte bu konuda size yol gösterecek ve hedeflerinize ulaşmanızda size yardımcı olacak şey dijital medya planlamasıdır. Amacı markaların vermiş olduğu bilgilere göre ulaşılmak istenen kitleye uygun siteler, rahatça erişebileceği platformlar oluşturulmasında nasıl bir strateji izlenmesi gerektiğini belirlemektir. Öncelikle hedef kitle belirlenmelidir gördüğünüz gibi. Hedef kitle belirlendikten sonra o kitleye uygun verilmesi gereken mesajın en uygun şekilde seçilmesi gerekir. Oluşturulacak reklam kampanyaları ile bu mesaj olabildiğince fazla kişiye ulaştırılmalıdır.
Dijital medya planlaması yapılırken pek çok soruya cevap bulmak gerekir. Örneğin kampanyada verilmek istenen ana mesaj nedir, hedef kitle kimleri kapsıyor, belirlenen hedef kitleye en kısa yoldan nasıl ulaşılabilir, kampanyanın stratejisine en uygun tarih aralığı nedir, reklam kampanyasının hedefi ve KPI’ı nedir gibi sorular dijital medya planlamasının ana hatlarını oluşturur. Öncelikle yapılması gereken ürün veya hizmete ait araştırma yapılmasıdır. Analiz süreci sonunda ürün veya hizmetle ilgili en ufak detaya kadar bilgi sahibi olunur. İşte pazardaki yerinden tutun da ne tür yararlar sağladığına kadar her şey araştırılır. Bu da bize hedef kitle belirlenirken yardımcı olacaktır. Çünkü hedef kitleyi doğru bir şekilde belirlemek ürün veya hizmetin tam olarak bilinmesine bağlıdır. Gelelim hedef kitleye. Reklam kampanyasının başarılı olabilmesi için hedef kitlenin doğru ve etkili bir şekilde belirlenmesi gerekir. Hedef kitlenin analizi çok önemlidir; hedef kitle ile ürün veya hizmetin özelliklerinin birbirine tam uyması gerekir ki beklenen sonuç alınabilsin. Tabi hedef kitle kadar onlara nasıl ulaşacağınız da önemlidir. Hangi medya araçları kullanılmalı, en etkin nerelerden ulaşılmalı bunların araştırmasının da yapılması gerekir. Reklam kampanyaları için ayrılan bütçenin doğru olarak kullanılması gerekir. Bunu saptayabilmek için de kampanyanın sonuçlarına bakmak gerek. Eğer verimli sonuçlar alınıyorsa bütçe doğru kullanılmış demektir.
Dijital medya planlamada gelelim son aşamaya. Ürünle veya hizmetle ilgili gereken tüm araştırmalar yapıldı, gereken bilgiler elde edildi, bu bilgiler doğrultusunda hedef kitle belirlendi, hedef kitleye ulaşılabilecek medya araçları saptandı, reklam kampanyası başlatıldı ve yeterli bütçe ayrımı yapıldı. Şimdi elde edilen sonuçların değerlendirilmesi gerek. Tüm araştırma sonuçları bir araya getirilir ve analiz edilerek firmaya sunulur. Belirlenen hedeflere ne kadar ulaşıldı, hedef kitle tamamen elde edilebildi mi, bütçenin ne kadarı kullanıldı, olumlu veya olumsuz geri dönüşler alındı mı gibi bilgilere yer verilerek gerekli raporlama yapılır. Firma sahibi bu sonuçlara göre ya bu şekilde devam eder ya da daha fazla geliştirilmesini isteyebilir. İster küçük ister büyük bir firma olun ürünlerinizi satmak ve geniş kitlelere pazarlayabilmek için medya planlamasını mutlaka yapmanız gerek. Rakiplerinizden bir adım önde olmanın en kolay yolu budur. Üstelik bütçe planlaması da yaparak gereksiz veya işe yaramayan pek çok iş için boşuna masraf yapmanıza da gerek yok. Bulun bir tane dijital medya planlamacısı ve amacınıza tam anlamıyla ulaşın.